| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
orangehat

|
Geplaatst: Ma 11 Jan, 2010 00:39 Onderwerp: (SIDECAR)motocross 2010 |
|
|
He Hallo allen,
Niet alleen staan we aan de vooravond van een nieuw autosport seizoen, maar ook de mannen op het zand zijn zich aan het voorbereiden op het nieuwe seizoen! Zoals jullie misschien wel weten ben ik totaal maf van de ZIJSPANmotorcross, nog steeds de enige ECHTE teamsport binnen de auto-en motorsport.
Enfin, aangezien ik menig geen wel eens hoor van 'wel tof die sport van jou, dat wil ik wel eens zien!' hier de opening van dit topic. Uiteraard ook omdat ik dat een plekje heb om jullie te vervelen met mijn geschoten foto's terplaatse. Omdat ik me richt op de driewielers (vind motorcross op twee wielen zelfs minder dan autoracen en motorrace.....) hier de kalenders van deze TOP tak van sport.
Wereld kampioenschap:
5-Apr Oldebroek - Netherlands (on Eastern monday) http://www.stichtingcircuitoldebroek.nl/ (with EC Quads)
18-Apr Langrish - Great Britain (with EC Quads)
2-May Plomion - France http://www.motocrossplomion.com/
16-May Cingoli - Italy http://www.motoclubcingoli.it/ (with EC Quads)
6-Jun Wschowa - Poland (with EC Quads)
13-Jun Chernivtsi - Ukraine
4-Jul Genk - Belgium http://amc-genk.eu
11-Jul Reutlingen - Germany http://www.1rmc.de/
18-Jul St. Mamet - France http://www.motocross-cantal.com/ (with EC Quads)
1-Aug Kivioli - Estonia http://www.motokross.ee/
8-Aug Kegums - Latvia (with EC Quads)
15-Aug Penza - Russia
5-Sep Slagelse - Denmark http://www.vmslagelse.com
12-Sep Rudersberg - Germany http://www.msc-wieslauftal.de/ (with EC Quads)
26-sep Sverepec - Slovakia Sidecarcross/Quadcross of Nations.
------------------------------------------------------------------------------------
Bij het WK wordt er knalhard gestreden voor de puntjes, dus echt een toppertje! Op zaterdag twee kwalificatieRACES en op zondag twee heats voor de WK-punten, 4 heats per GP dus!!!!!
Ik zou je aanraden om de GP van Nederland te bezoeken met Pasen, al zal de meerderheid hier op CPZ aanwezig zijn. Anders de GP van België op 4 juli...net over de grens en ook altijd HULDE!
Als je echt zijspancross wilt zien op een kanonharde baan dan moet je in Duitsland of Frankrijk zijn!!!! Da's echt mooi man! En met echt dikke afdalingen.....zie de foto van Plomion hieronder
Plomion is trouwens ook een aanrader om te bezoeken! Een echte TOP crossbaan in het Buitenland en niet echt ver weg, 400 km. van Utrecht! Dus daar ga ik naast de GP van België en Nederland ook heen! Aangezien er nog een GP in frankrijk is rond de vakantie periode en ongeveer op de weg richting zuiden, neem ik deze ook mee op 18 juli!!! Tenslotte moet ik nu maar eens de laatse zijspancross GP in het duitse Rudersberg bezoeken omdat iedereen al jaren aan m'n kop zeikt waarom ik op dat laatste 'feest' nog nooit ben geweest. Nu bij deze, ik boet de schuld in 2010 in! Daarmee zal ik 5 GP's gaan bezoeken...........HULDE! Er is werkelijk niets mooiers dan dat!
Naast de GP's strijden de mannen ook nog voor het Nederlands kampioenschap om de punten. Nieuw dit jaar is dat de Quads ook een echt NK krijgen, bij de zijspannnen ingevoegd......Hiermee is een zijspan-NK dag een volledige motorcross dag geworden aangezien er voor drie klassen NK-punten te verdelen zijn...de tweewielers van de MX3 klasse, de vier-wielers in de QUAD-klasse en dan natuurlijk de topper van zo'n dag, de drie-wielige ZIJSPANNEN Voor ieder wat wils dus en in 2010 zijn deze NK's dus echt wel afwisselend voor de 'leek' die bijna nooit een motorcross ziet, in tegen stelling tot de MX1/2 NK's waar je alleen maar twee-wielers zult gaan zien......
Enfin hier de data:
7 Maart - Lochem
21 Maart - Oss
11 April - St. Isidorushoeve
13 Mei - Rhenen
20 Juni - Heerde
29 Augustus - Varsseveld
NNB- Valkenswaard
Als aanrader zou ik Rhenen willen noemen op Hemelsvaartdag. Redelijk centraal in Nederland en aan de voet van de Grebbeberg. Een mooi open en glooiend circuit aldaar.....de 'minste' is Heerde, gewoon een te grote bak los zand aldaar dus niet echt spectaculair......
Oja, bij de zijspancross kan je altijd 'gewoon' het rennerkwartier in ook bij de GP's!
Tot zover!
Ik hoop eens wat snuitjes te zien op de zijspancross
ciao _________________ www.orangehat.nl
'Rejoy the action through
the eyes of a racingfan!'
www.hasl.tk
Haarlem Audi-S Lads, DUTCH RACING TIFOSI! |
|
| Naar boven |
|
 |
Breggoo
Geregistreerd op: 12-12-2007 Berichten: 476 Woonplaats: Wervershoof, Noord Holland
|
Geplaatst: Za 16 Jan, 2010 15:51 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, heb ooit 1x zijspannen gezien op zwarte cross (toen het nog in Halle was). Wel gaaf, eens zien of ik mijn voorgenomen boycot van Warneton(te hoge entree prijzen) op 7 maart vol kan houden en eens naar Lochem ga.. _________________ www.te-crossen.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
orangehat

|
Geplaatst: Ma 18 Jan, 2010 21:33 Onderwerp: |
|
|
waarvoor nu alvast HULDE (niet voor Warneton dan he )
Ciao _________________ www.orangehat.nl
www.hasl.tk
|
| Naar boven |
|
 |
Nelsinhofan

Geregistreerd op: 4-5-2007 Berichten: 1209 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Ma 18 Jan, 2010 22:08 Onderwerp: |
|
|
Heb nou een eigen auto dus dit wordt het jaar van de waarheid. Ik kom zeker dit seizoen een race meepikken, en misschien wel meerdere als het aanslaat.
Nogmaals hulde trouwens, voor de foto die je hebt gebruikt in de openingspost! |
|
| Naar boven |
|
 |
orangehat

|
Geplaatst: Di 19 Jan, 2010 23:03 Onderwerp: |
|
|
hulde dan...ik kan niet wachten tot 7 februari..dan is de zijspancrossseizoensopener in Reusel (brabant echt tegen de grens..als je goed hard blijft stuiteren na een val op de span dan rol je het vlaamse binnen ) met alleen maar zijspannen!
naja,
Ciao! _________________ www.orangehat.nl
www.hasl.tk
|
| Naar boven |
|
 |
rikssie
|
Geplaatst: Wo 20 Jan, 2010 14:32 Onderwerp: |
|
|
ja zijspan geweldig! dan ken je vast ook wel schaijk, komen dacht ik 6 a 7 teams uit, een echt zijspandorp. zoals ik al zei, het zit in mijn bloed
nu zit ik te kijken op jouw site bij de foto's en de eerste zijspan die ik zie is van ravenstein, ik weet dus ook wel dat jij schaijk kent xD
Zijn echt geweldige foto's trouwens
en oss daar zal ik waarschijnlijk bij zijn |
|
| Naar boven |
|
 |
orangehat

|
Geplaatst: Wo 20 Jan, 2010 23:30 Onderwerp: |
|
|
ja, ik ken dat allemaal wel. Alleen rijden al die teams uit Schaik bij de MON, ik ga juist bijna alleen maar naar de 'echte' KNMV NK's zijspancross.....niks tennadele van de MON overigens hoor......ga dit jaar wel wat crossjes MON proberen mee te paken (Meijel en Heeswijk hoop ik bijv.)
Tot Oss dan maar
www.hasl.tk
|
| Naar boven |
|
 |
orangehat

|
Geplaatst: Do 21 Jan, 2010 23:55 Onderwerp: |
|
|
HULDE! Sneeuw is geen belemmering bewijzen de Millard broertjes uit Engeland hier....
www.hasl.tk
|
| Naar boven |
|
 |
orangehat

|
Geplaatst: Ma 01 Feb, 2010 22:10 Onderwerp: |
|
|
Die NK in Valkenswaard gaat waarschijnlijk NIET door, en de Duitse SCX GP is wederom in Strasbessenbach, mooie baan ook!
Voor alle mensen die zondag niet te CPZ gaan en eens zin hebben in wat anders.....
in het Brabantse Reusel is de zijspancross seizoensopener, dit evenement is gratis te bezoeken, al wordt er wel een beroep gedaan op het 'goede fatsoen' en zo doende een donatie gevraagd voor stichting 'Doe een wens'.
Aan de start verschijnen de kids, de oldtimers met hun dikke viertakten, de hobby rijders, de nationalen en de internationalen met Europees kampioen V.d. Boomen, Le Freres Bigand uit Frankrijk, een drietal Britse GP teams en waarschijnlijk Daniël Willemsen, mits hij zijn kar op tijd klaar heeft voor zondag. Voor de rest de andere snelle Nederlandse internationle zijspannen...komt dat zien !
www.hasl.tk
|
| Naar boven |
|
 |
Nelsinhofan

|
Geplaatst: Ma 08 Feb, 2010 19:28 Onderwerp: |
|
|
| Was vanmorgen aan het zappen, en toen kwam ik een stukje zijspancross tegen op het schooltv weekjournaal. Dit ging over een race die georganiseerd werd voor een goed doel. Er schenen 11 teams te zijn geweest, dus erg intressant om te zien dat deze vorm van racen bij de jeugd ook goed in de markt ligt. |
|
| Naar boven |
|
 |
orangehat

|
Geplaatst: Di 09 Feb, 2010 01:39 Onderwerp: |
|
|
| Nelsinhofan schreef: | | Was vanmorgen aan het zappen, en toen kwam ik een stukje zijspancross tegen op het schooltv weekjournaal. Dit ging over een race die georganiseerd werd voor een goed doel. Er schenen 11 teams te zijn geweest, dus erg intressant om te zien dat deze vorm van racen bij de jeugd ook goed in de markt ligt. |
he, toevallig was ik nog bij die racet ook! Dit was ook in Reusel want daar reden alle klassen dus ook de kinders. Een van die deelnemers is een gelukkig inmiddels ex-leukemie patient (op de foto als rijder, z'n broertje in de bak..) die via 'Doe een wens' een zijspancrossertje heeft gekregen vorig jaar, nu werd er gecollecteerd om iets terug te doen voor de stichting.
het was verder ook wel een mooie dag, beetje koud en een zware baan door de regen die afgelopen week was gevallen op de ontdooiende crossbaan, maar ja het spelletje heet ook zijspanCROSS, da's natuurlijk waar!
enfin, maar wat plaatjes voor de liefhebbers......of niet
deze taktiek om over je concurent proberen te rijden/springen werkte uiteindelijk toch minder dan gedacht. (nu het echte verhaal....de voorste span deed een remproef, precies in de bocht waar je het gas erop moet zetten natuurlijk )
Roy Derks hing zo ver uit z'n bakje dat ie een paaltje raakte aan de binnenkant van de baan en uit het span viel......één van z'n teamleden stond er bij en keek er verbaasd naar...
gelukkig voor Roy bedacht deze man een oplossing voor het paaltjes probleem...
uiteraard mag je geen paaltjes uit de grond trekken om een bepaald zijspan te helpen, maar dat terzijde..
Dit is zijspancross door de beste, gewoon de zware sporen ontwijken door een hele andere lijn te nemen en dwars over de sporren te rossen. Hier latere winnaars Visscher.
Legt u hem daar maar neer hoor...
Uiteraard was iedereen weer blij elkaar na de winter te zien....
en kregen we zelfs applaus van onze Duitse vrienden met hn old-timer BMW-BOXER, hulde voor dat laatste!
naja, meer vallen en modderspetters en dat soort zaken op het bekende adres!
Next zijspancross stop....7 maart ONK te Lochem!
www.hasl.tk
|
| Naar boven |
|
 |
Nancy Site Admin

Geregistreerd op: 9-10-2005 Berichten: 4743 Woonplaats: Noord-Holland
|
Geplaatst: Di 09 Feb, 2010 19:45 Onderwerp: |
|
|
Wauw die laatste Lefkikker! _________________ AUTOSPORTNEWS.NL
Nancy |
|
| Naar boven |
|
 |
rikssie
|
Geplaatst: Di 09 Feb, 2010 20:31 Onderwerp: |
|
|
| Nancy schreef: | Wauw die laatste Lefkikker! |
dat dacht ik ook jah  |
|
| Naar boven |
|
 |
Nelsinhofan

|
Geplaatst: Di 09 Feb, 2010 21:11 Onderwerp: |
|
|
| Mooie platen Emil! Klopt ja, hadden ze het ook over op tv dat het jongentje leukemie had... |
|
| Naar boven |
|
 |
orangehat

|
Geplaatst: Di 09 Feb, 2010 22:34 Onderwerp: |
|
|
klopt, 't item was ook op het jeugdjournaal hoorde ik net..dank voor de complimenten trouwens!
www.hasl.tk
|
| Naar boven |
|
 |
|